Acne behandeling

Heb je last van puistjes en mee-eters? Dit is heel herkenbaar en wij snappen als geen ander dat je naar een huid zonder oneffenheden en pijnlijke ontstekingen verlangt. Bij Cosmedical Skin Clinic bieden wij verschillende acne behandelingen aan om de huid gezond  te maken en ontstekingen te verhelpen en te voorkomen.
Acne is een van de veel voorkomende huidaandoeningen en kent geen leeftijd of geslacht het komt bij zowel mannen als vrouwen voor.

Acne komt vaak voor in het gezicht, rug, borsten, nek, bovenarmen en billen.
Het betreft een huidaandoening van de talgklieren en laat zich ook buiten de pubertijd zien.
Verschillende factoren hebben invloed op acne denk hierbij aan:

• Pubertijd
  • Hormonale veranderingen
  • Erfelijke aanleg
  • Medicatie
  • Leefpatroon & Voeding
  • Hygiëne

Wij zullen je hier meer over vertellen, gelukkig is acne te behandelen en zijn er verschillende behandelingen mogelijk om je gezicht/lichaam acne-vrij te maken.
    Welke behandeling je nodig hebt is afhankelijk van de soort acne en hevigheid.

Acne behandeling in Den Haag

Het is lastig om van te voren te bepalen wat voor soort acne je hebt, gelukkig kunnen wij je van Cosmedical Skin Clinic in Den Haag hier meer over vertellen. Zoals we je hierboven hebben uitgelegd zijn er tal van verschillende

redenen waarom je last hebt van acne. De één heeft er last van in de pubertijd  in de leeftijd tussen de 12 tot 24 jaar, in deze leeftijdscategorie heeft maar liefst 85% last van acne en de ander heeft er last van door slechte voeding/leefpatroon en of hygiëne.
Acne is een huidaandoening waarbij comedonen (mee-eters). Soms ontsteken de mee-eters waardoor er puistjes (pustels) ontstaan.
De ontstekingen variëren per persoon, ook kunnen er verkleuringen van de huid (paar of rood) en soms littekens ontstaan.
Soms zijn er andere huidaandoeningen die lijken op acne maar een andere aanpak nodig hebben, onze kliniek in Den Haag heeft diverse soorten acne behandelingen. Heb je goed advies nodig? Je kan altijd contact met ons opnemen voor goed advies, het kost niets!
Onze team van professionele huidtherapeuten staat voor je klaar in Den Haag.

Acne-behandeling-den-haag-cosmedical

Behandelingen bij acne

Voordat wij acne kunnen behandelen moeten we eerst een huidanalyse maken. Zoals we eerder hebben uitgelegd zijn er tal van verschillende redenen hoe acne ontstaat, zo zijn er verschillende huidaandoeningen die wel de kenmerken van acne hebben maar dit toch niet het geval is denk hierbij aan :

• Gistpuistjes (Pityrosporon folliculitis)
  • clowns-eczeem (Periorale dermatitis)
  • Rosacea
    Om er zeker van te zijn om wat voor soort acne het gaat moet de cosmetische arts of onze huidtherapeuten een huidanalyse maken.
    Zo kunnen wij je precies vertellen wat voor soort acne je hebt en hiervoor een behandelplan maken.

Welke behandelingen zijn er voor acne?

Nu je weet wat acne is en wat de meest voorkomende acne aandoeningen, zijn kunnen we wat dieper op de

verschillende soorten acne behandelingen.
Acne is helaas niet binnen één behandeling verholpen een acne behandeling is uitgebreid en vinden verschillende analyses plaats.
Onze cosmetische arts of huidtherapeuten maken een acnebehandeling op maat,  een aantal van onze behandelingen zijn:

• HydraFacial behandeling : De huid wordt diep gereinigd door de sterke stofzuiger, verstopte poriën worden gezuiverd en de huid wordt intensief gehydrateerd. Door de sterke zuigkracht van de HydraFacial apparaat worden de dode huidcellen verwijdert van de huidoppervlak en ontstaat er een gezonde gloed op de huid. Deze behandeling is geschikt voor elk huidtype.
  • Acne Peeling : Wij bieden verschillende varianten peeling aan denk bijvoorbeeld aan een chemische peeling, hierbij maken we gebruik van chemicalien om de bovenste laag van de huid te verwijderen zodat er nieuwe huid terug groeit. Dit kan helpen om dode huidcellen te verwijderen en de poriën te ontstoppen zodat de talgproductie afneemt.
  • Acne camoufleren : Cosmedical Skin Clinic biedt verschillende huidverzorgende make up aan van het merk Oxygentix.
  • Huidverzorging : Wij bieden verschillende huidverzorging producten aan van Mesoestetic voor acne, je kunt erop rekenen dat onze huidtherapeuten klaar staan om je het beste advies te geven.